Min helg :)

Helgen började ju som sagt riktigt bra! :D Blev till att åka till Ebba och sova där en natt. Under fredags kvällen red vi Ebbas ponny Larre och hennes kusins häst i paddocken :) Jag fick rida Larre. Gick riktigt bra tyckte jag och han var riktigt riktigt fin i slutet och släppte igenom ordentlig, hade inget i handen och blev  mkt mer framme för skänklarna och fick härligar gångarter! :) Roligt att rida ponny!! :D Men träningsvärk fick jag :P

Lördag började jag rida hennes kussins ponny, C-ponny på 140cm och Larre är en D-ponny och båda New Forestar :D Gick också bra :) Hoppade även något skutt och så slutade vi med två språng på 80cm :) Jag och Ebba byte sen hästar och red ut på en härlig runda i skogen! :D Ebbas kussin gick till fots med vovven Alice. Och vilka backar dom hade där, hur branta som helst men väldigt roligt och bra för hästarna! :D Jobbade lite med formen och lösgörande i skogen med Larre och han skötte sig toppen! :) Låg ett träd över skogsvägen också och det hoppade vi över några ggr. På det högst låg nog på 90cm men vi hoppade i mitten så låg väl på 80cm kanske :)

Vi var ute en bra stund och hästarna skötte sig så bra så :) Blev inga foton då vi båda red samtidigt, men i sommar då ska vi ta och fota! ;)

Tack Ebba för två roliga dagar!!! :D<33 Och jag ska kolla på klubben om det är en dressyr CR på gång ;) hade varit roligt att starta din finfina ponny :)<33
 


Kommentarer
Postat av: Ebba

hihi tack själv va en super helg :D <33

ja absolut kolla med hopp cr med :D <33

2011-03-06 @ 16:55:10
Postat av: amanda

Det ska jag :D<33

2011-03-06 @ 17:14:17
URL: http://stallsm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback