Rodeo häst

Sisse är verkligen en liten bebis! Var helt överlycklig idag när det kommit snö :P För det lilla minsta i stallet hoppade hon till, sötisen. Och på tal om när vi skulle gå över ängen till manegen. Hon lekte Arab hingst med svansen upp i vädret och blåste luft och små travade jämte mig :P Hon var JÄTTEFIN när jag red fram iaf!!

Gjorde lite flyttningar och så i skritten m.m. innan jag började med travarbetet :) Lång och låg i början på serpentinbågar, riktigt fin! Trodde hon skulle vara jätte spnnd och ofokuserad på mig men inte det :D Lite skritt och sen gick vi in på stora mitt volten i trav och körde "gustavs läxa" ;) Alltså överdirvet böjd in åt och efter bara ett varv så släppte allt och hon gick där utav sig själv, hade ingenting i händerna! :D Likadant i andra varvet...

Korrtade sen upp henne och gjorde lite övergångarna. Galoppfattningarna satt inte riktigt idag heller :/ Det som gått så himla bra i två veckor nu...Kommer nog funka snart igen :D Men i galoppen blev det lite rodeo :P
Bockade och "flamsade" runt. Fick koll på det efter lite mer än ett varv, duktig! Skrittade sen av i en låg lång form och sen på långa tyglar :)

Nu ska jag plugga samtidigt som jag ska blogga ;) Hahaha! Teori prov imorgon på idrotten om kondition m.m.

Tänkte vissa lite bilder för exakt ett år sedan! :) Första gången Sisse hade schabraket och förbyglen på sig :)

och sitt ludd bakom öronen :D


Sisse tittar på den fina solnedgången :)<3 Vid den här tiden förra året hade vi mkt snö!
Men idag har det kommit 10cm :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback