Dagens ridpass!

Körde bara lite mjukgörande arbete idag. I början tränade jag på att göra halt från skritt och att hålla formen in i halten :) Efter att ha gjort det i ca 15 min så travade jag fram i en låg lång form under lättridning såklart ;) Kortade upp tygglarna försiktigt och sen gjorde jag bara lite övergångar. Sen i galopparbetet var hon lite små spänd och ville rusa iväg och jag fick inte nudda henne med ytterskänklen för då vart det lite rodeo. Höll på att flygga av två ggr där, tur Sisse har mann man kan hålla i sig när hon hoppar och studsar åt alla håll och kanter :P Men gick bara på med skänklen igen tills hon slutade efter ett varv och sen var det lugnt. Travade av sen efter galopparbetet i båda varven i lång och låg form :) Mamma fotade inte början och slutet av passet utan mitt i typ :) Tack så mkt!



Bilden över: Hon älskar ju vatten min häst och drog sig till den pölen hela tiden :P Hon tycker det är superkul att galoppera i vatten men inte lika kul när det skätter upp på mig :P



Lite skänkelvikningar också blev det. Vi hittade dock inte en bra takt igenom men det kommer! :)



Dagens failbild under! HAHA!



Kommentarer
Postat av: Amanda

grymt fin häst har du :O wow :O<3

2011-05-29 @ 18:17:39
URL: http://resilient.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback