Gud vad bra träningen gick! :D

Herregud vad bra träningen gick idag för Gustav! :D Nöjdare kan man nog inte bli över en sån fin häst man har <3 Vi övade precis på våran största svaghet som vi har just nu och det är ju galopp runt fyrkantspåret men wow så bra det gick i slutet :`) Vi galopperade i 10min i sträck för att få henne lungn och vi gav oss inte fören hon gick som vi ville. Mkt volter så fort hon ökad, släppa och ta med innerhanden så hon inte skulle bli spänd och öka takten pga det :) I slutet kunde vi galoppera i ett lugnt tempo runt fyrkantspåret!! :D Shit vilken känsla!

Travarbetet gick hur bra som helst. Fick väldigt mkt beröm av Gustav och han tycker att vi har utvecklats mkt nu under en kort tid, vilket är super roligt att höra!

Och jag sa även till han att jag vill vänta med att starta en dressyr CR tills jag har kontroll på henne hela tiden i galoppen på rakt spår då hon gärna vill hoppa över dressyrstaketen. Han höll fullständigt med och det är bättre att jag har koll på henne i galoppen runt fyrkantspåret innan vi ger oss ut på tävlingar och då blir det lättare sen att förhindra att vi hoppar över staketet. Så nu framöver blir det mkt galopparbete, 10min i sträck skulle vi köra detta runt fyrkantspåret med volter m.m. :P

Är sjukt nöjd över min häst som börjar bli en riktig ridhäst!! :) Bilder och filmer kommer tyvärr imorgon, Robban hann inte fixa dom innan han kom till oss men imorgon får ni dom :D Såg dom i kameran och det var riktigt fina bilder! :) Bjuder på lite andra bilder när jag tränat för Gustav tidigare :)


Detta var då några bilder från två av träningarna sen tidigare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback