Grymt duktiga hästar <3

Red Yazz idag ist för imorgon då jag ska på utförsöljning ju ;) Yazz var pigg och glad och hade också en väldigt glad och nöjd ryttare på ryggen! :D Hihi! Det är stor skillnad på honom nu sen jag började rida han, härligt med framsteg! I vårat svåra varv där han gärna flytter in mot mitten fick jag riktigt bra koll på honom! Han sökte sig nedåt i lång, låg form och var super mjuk och härlig att rida! Galoppfattningarna satt med en gång.
Är jättenöjd med ridpasset verkligen och Yazz var hur duktig som helst <3


Sisse gick också mkt, mkt bra! :D Red ute i paddocken och Yazz i manegen då det snöa och regna lite...
Sisse var avslappnad och fin och släppte till igenom ordentligt när jag kom åt henne! Började som vanligt i låg, lång form och avslutade så också, sökte sig bra till bettet och ja, underbar känsla helt enkelt! :D I galoppen gick det också mkt bra. I slutet blev hon lite trött men det fixade vi bra tsm :) Lite skänkelvikningar m.m. blev det också! Mamma fotade när hon ändå tittade :) Tack, bästa fotografen <3

Se bara på bilden över, hon lyssnar på mig, ställer igenom fint och kommer under sig bra :) Suddade ut mig då jag vet inte vad jag sysslar med? :S

Här även börjat plocka upp henne i formen lite emellanåt :)

Och sommarpälsen har kommit fram på halsen! :D Resten av hon är som en liten teddybjörn <3

Lite jobbigt att hålla formen och gå i lite kortare galopp :P Sötis hästen <3

Jobbade även på att få henne i en mer rundare galopp och känslan kom frm lite då och då som på bilden över hade jag den! Dock blundar jag och hästen.

Är så nöjd med hästarna idag så detta kan jag leva på läänge! :D Och visst är det härligt med lite grönare träd och bakgrund i bilderna? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback