Hoppningen :)

Hoppningen idag gick som sagt mkt bra och jag är super nöjd och stolt över min häst! :) Blev bara ett hinder och en massa bockar. Orkade inte ta fram mera :P Hon landade i fel galopp i vänster varv så vi tränade på det idag som lite uppvärmning över bockarna :) Hoippade sen rättuppståendet några ggr från olika håll m.m. Sen tog jag även fyra stycken språng på höjden 110cm. Första gången hon hoppade så högt med ryttare och hon gjorde det riktigt bra! Hon taggade till ordentligt och hon blev lite flak över hindret men hon rev inte iaf :) Jag trodde hon skulle bli lite mera tillbaka dragen och tagit det lite lugnare men det var helt tvärtom. Galopperade med båda frambena mot hindret och fick lägga lite volter innan så hon skulle lugna sig. Skulle haft filmer ist för bilder! :D



HAHAHA!! Ser hur kul ut som helst, hon ser riktigt klumpig ut :P




Haha, det ända jag har att säga om bilden över är att jag har en överkänslig häst! Skulle göra så hon landade i rätt galopp och ja, jag överdrev väl lite föör mkt. Trampade ner i väntser stigbyggel lite för mkt och tog samtidigt i vänster tygel :P Hmm...Hoppade nästan in i hinderstödet ist :P Men rätt galopp blev det och vi rev inte ;)



Glad ryttare och duktig häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback