Jag kan inte beskriva känslan!

Den senaste veckan har ju Sisse vissat stora framsteg! Hon börjar orka att gå i ett snäpp högre form och bära sig själv mkt mera för varje ridpass! Jag kan även sitta på henne utan att hon blir spänd och blir springig utan vi hittar till en riktigt bra takt! Galoppen har blivit lite rundare och hon samlar sig på ett helt annat sätt, kommer verkligen under sig och sätter sig på bekbena! Jag kan öka takten lite utan att hon blir springig av sig och vi hittar tillbaka till takten :) Hon vilade ju nästan två veckor från dom riktiga dressyrpassen och vi var bara ute i skogen och körde lite dressyr där :) Jag har också bytt nosgrimma till en remont och efter hon vilat och fått en annan nosgrimma har hon blivit en helt annan häst!!! :D Det är något sjukt kul att rida just nu men får försöka att inte "rida slut" på henne. Fortsätta att varva ridpassen och llägga in tre uteritter i veckan :) Vill ju ha kvar denna känsla jag har nu! :D

Kolla på bilden under, vi länger bara lite, lite på steget och hon går kvar i samma form och jag har ju lite halvöånga tygglar! Avslappnad häst :)

Lite högre form och ett lite bättre steg :)



Hon har ju också varit väldigt svår i galoppen väldigt länge men äntligen har jag fått koll på mitt ensvis sto! ;)
Innan fick jag inte ens röra henne med skänklen utan då körde hon rodeo och hoppade åt alla håll och kanter. Så här såg det ut delar av galopparbetet på bilderna under. Ingen avslappnad häst där inte ;) Och nästan värre var det i ridhuset :P



Nu i dagsläget är hon avslappnad och jag kan öka och minska utan att hon flyger i luften. Vi försökte provocera fram detta en gång under Gustavträningen i fredags men inte en sur min från Sisses håll :) SÅ UNDERBART!!!

Bilder från dom tre senaste dressyrpasserna :)




Jag tycker själv det har blivit en enorm skillnad på henne! :D Vi hoppas på ännu fler framgångar i år! :D Jag känner verkligen inte igen henne, så fin och duktig har hon blivit <3


Kommentarer
Postat av: Yasmine

Underbart! Man ser skillnade speciellt i galoppen på bilderna :D

2011-05-09 @ 19:43:21
URL: http://yassei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback