Lagom duktiga hästar ;)

Red Yazz först, tog det lungt. Lite skritt och trav och han var lite seg idag allt :P Inte så konstigt det. Sisse gick helt okej. Red som sagt lite dressyr i paddocken på henne och det var välbehövligt det ;) Hon var riktigt fin emellanåt men hemsk vissa stunder! Galoppen ska vi inte tala om, hemskare än den varit på läänge. Jag får själv ta på mig det dena gång faktiskt. Då jag inte ridit ett ordentligt dressyrpass på över en vecka! Tror Gustav kommer på fredag så ett måste att jag tar och rider lite dressyr i veckan nu. Nej, hoppning ska det va och det ska jag hålla mig kvar vid!

Något jag verkligen vill är att få rida en mer välutbildad häst/ponny och känna på det igen. Jag minns inte när elr sist jag satt på någon häst som man kunde rida ett dressyrpass på, på min "nivå". Vill bara känna känslan av att kunna göra skänkelvikningar, öppnor, slutor, förvända galopper, galopp från halt m.m. på en häst som kan det utan och innan typ. Med Sisse får man ju påminna att så här är det man gör för varje gång man ska göra en skänkelvikning tex. Visst det är kul att rida och vidarutbilda henne och lära henne nya saker m.m men visst börjar man att sakna dom riktigt dressyrpassen! :) Måste få tag på en häst så jag kan få rida lite "ordentligt" ;) Bara att få göra en galoppfattning från halt skulle ju vara helt underbart och sakta av från galopp till halt! :D haha!

Nu har man också fått i sig lite jordgubbar, glass och grädde, mumsigt var det! Ska sova snart, mitt huvud sprängs vilken sekund som helst av huvudvärken :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback