Putsat

Stannade kvar i stallet ändå även om det åskade och blixtrade jätte mkt och jag skulle ju inte vart kvar där! Det var skönt att komma dit och tänka på annat och rensa huvudet lite så nu har trycket släppt :) Men ville få klart så mkt som möjligt innan flytten på söndag. Har putsat alla träns + martingalar, 4st träns + ett halvt träns och tre martingalar/förbyglar ;)

Har först rengjort allt med lädertvål och sen har jag även tatt läderbalsam elr vad det heter :P Det tog en stund men fint blev det allt! :D Nu är det bara sadlarna kvar som ska putsats :) Sen fick jag med alla schabrak + ett täcke också, alla schabrak ska tvättas och ett rullar i tvättmaskinen nu ;)

Nu är det bara lite kvar i mina två lådor, vita skåpet uttömt och mina benskydd i stallet ska också bort och rengöras :) Sen har jag bara min "foderlåda" kvar med gammla., trasiga täcken i som ska slängas. Tror jag har tre stycken vintertäcken som är söndriga som Sisse kan ha men dom får nog ändå stryka med i soppåsen ;) Ett går nog att laga dom andra är vääldigt trasiga :P Sen köpte jag ju ett nytt på Hööks :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback