Häst nr 2 - Sisse

Har ju ridit min egna underbara pålle idag också! Och jävlar vad bra och fint hon gick!! :`D Körde lång och låg form i travarbetet i ca 30 min och jobbade med ställningar m.m. Vi körde sen skritt i högre form och tränade halter och att bibehålla formen in i halterna och även rygga i form. Det var dagens "utmaning" för Sisse.

I början in i halterna körde hon bara upp huvudet och ville inte göra halt :S La till spöt på halsen (absolut inte hårt för hon blir helt knas då) en gång för att säga till henne och sen skärpte hon till sig. Det tog tid och vi sysslade säkert med dessa halter och ryggningar i ca 20 min och sen kunde hon rygga super fint och rakt i form. Behövde bara ta lite lätt i båda tygglarna och så bakade hon super fint och lätt och i form!

Vi gick sen över i trav och lika fint där, wow vilken känsla jag hade när hon gjort halt superfort från trav, riktigt kul och med så små, små hjälper jag andvände! Det skrittarbetet i 20 min gjorde susen!

Galoppen var lika hemsk som "vanligt".. det känns som hon letar hinder när det är galopp som gäller. Speciellt i paddocken för hon suger smått tag i paddockstaketet och det känns som hon ska hoppa det.. Läskigt om ni frågar mig! Så nej, galopparbetet var inget att hurra för. Men galoppfattningarna satt allt bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback