Torsdag & fredag

Torsdag: Bloggade ingenting då jag var i skolan hela långa dagen, till 21 tiden på kvällen. Mamma tog stallet så Sisse fick vila :( Blev inte enligt min ridplanering så det var lite synd och tråkigt att hon fick vila, igen. Hon har vilat lite för mkt nu men får bli ändring på det! Men orsaken till att hon fick vila var för att mamma var på möte från 5 tiden till sent på kvällen så skulle varken komma dit eller hem så då valde jag att stanna kvar i skolan på internatet :)

Fredag idag: Red en väldigt pigg och busig häst i manegen. Mamma harvade paddocken för hand medans jag red... Men iaf, ridpasset gick mkt bra! Jobbade henne i en låg och lång form på serpentinbågar m.m. Lite sidvärtsrörelser la vi in allt eftersom jag började jobba henne i en något högre form och lite övergångar för att checka av. Galoppen var riktigt bra! Sisse sparkade bakut och busade på ordentligt till en början och slängde med frambena. Överskottsenergi? Och så fort jag kom åt med skänklarna pep hon till, haha! Efter en stund med lite travarbete imellan tog vi lite galopp igen och wow så fin hon var då :`) NÖJD med detta ridpass och en sprudlande glad häst full av energi satt jag på! :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback