The school (inget läsvärt så)

Tittade in på min elev sida på nätet för att kolla om jag fått fler betygsättningar sen sist jag var inne! Hade fått det i att mocka spilta på korrekt sätt och såhär ska man göra/utföra för att få ett så högt betyg som möjligt och jag har just nu B efter två gånger, känns bra och framförallt kul. Ska försöka hålla detta och försöka nå ändå upp till ett A! Alltså "träna" och följa "reglerna" hemma också så det sitter i ryggmärgen sen!

Att mocka spilta med bädd på ett korrekt sätt
bedömning av effektivitet, säkerhet, ergonomi, resultat och handlag med djur och redskap.
Eleven ska kunna göra en dokumentation av sina uppgifter och resultat, samt bedömma sin egen förmåga.

Sen i tisdags så hade vi prov på hjälper, den lodräta sitsen och ridvägar. Vi skulle först beskriva en ridväg som vi tyckte hade en lösgörande inverkan på hästen och förklara varför m.m. Sen skulle vi beskriva den lodräta sitsen och sen nämna 5 st olika hjälper och beskriva dom! Vi hade 20 minuter på oss, tidspress elr vad? Men försökte inte tänka på tiden, lätt att man blir stressad och inte kommer på något. Skrev en hel sida när jag skulle förklara den första frågan och ännu en hel sida om den lodräta sitsen. Tog med jämnförelser också och försökte vara så tydlig och utförlig i min förklaring. Dock hann jag inte med den sista frågan när vi skulle beskriva 5 st olika hjälper och deras funktion. Så det drog ju ner lite på betyget jag fick, men oj så nöjd jag är! Hade vi fått en timma på oss hade jag kunnat skriva ännu mera utförligt och tydligt och tagit med ännu flera jämnförelser och jag hade då hunnit med att skriva om 5 st hjälper. Tror att jag lätt hade fått ett A på det då! Men väldigt nöjd med betyget jag fick ändå :)

Vill ni att jag ska skriva om lite övningar som jag tycker har en lösgörnade inverkan på hästen och om den lodräta sitsen? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback