Barbacka <3

Har jag blivit så lat så jag inte ens orkar att sadla längre?? Haha... Tydligen, för har ridit barback i en veckas tid nu :P Även idag tog jag bara träns, fast idag fick det bli ett schabrak som jag kunde sitta på. Hon svettades igenom det fast vi bara tog en väldigt lugn tur ut i skogen! Min nallebjörn till häst <3

Körde lite trav och hon var pigg och vaken på allt som rörde sig i skogen. Gjorde lite övergångar till skritt då och då och tog även en kort galopp. Sen efter att jag travat/galopperat i en ca 10min skrittade vi hela vägen hem och la in lite halter. Av det lilla blev hon så svettig så hela schabraket var blött, hahaha! Har ju varit ett riktigt kanon väder idag också så det var varmt ute men hon behövs klippas som ni märker men det är på G! ;)



Måste nog ta med en handduk imorgon till framhoppningen så jag kan torka av henne på halsen, annars glider bara tygglarna igenom händerna på mig :P Och jag lovar, jag överdirev inte det minsta! Hon var så svettig runt öronen när jag tog in henne från hagen idag att jag kunde gnugga så det började skumma!! :O Nog pratat om det...Hoppas det går bra iaf imorgon :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback