Dagens ridpass

Ridpasset idag krävde jag inte så jätte mycket av henne. Försökte jobba henne i en rundare form och det gick mkt bättre än vad jag hade vågat att hoppats på! :D Galoppen var också helt okej.

Något som var lite roligt var när jag hade hoppat upp på gårdsplanen och så skulle jag fixa sadelgjorden och få in foten i stigbyglarna. Sisse var jätte ivrig på att komma iväg så jag fick rygga henne ett x-antal ggr för hon skulle gå iväg och sen när vi skulle gå så ville hon inte det så när jag drev på lite lätt med skänklarna så började hon sparka bakut, tre ggr gjorde hon det innan vi kom framåt. Sen fick jag knappt stopp på henne när vi skulle gå över vägen så fick ta tag i ena tygglen så hon skulle göra en volt då det kom bilar. Annars hade vi blivit överkörda. Knas häst och så taktade hon heeela vägen ner till ridhuset. HUR kan man ha så fruktansvärt mkt energi som henne?!

















Hoppas det inte blev för mkt bilder på en och samma gång! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback