Det börjar ge resultat!

Idag blev det ridhuset för lite mjukgörande arbete från gårdagens hoppträning. Skrittjobbade henne i ca 30 min till att börja med om man inte räknar med framskrittningen. Flyttade henne undan för skänklarna och gjorde skänkelvikningar, öppnor, slutor, bak och framdelsvändningar och försökte hitta tänket med ett steg i taget i skritten. Allt det här börjar sitta nu och det är riktigt, riktigt kul när man äntligen kan göra en framdelsvänding nästan helt korrekt!! :D Börjde med traven och jobbade henne lång och låg i formen på serpentinbågar till en början. Efter en stund kortade jag tygglarna och började jobba under nedsittning med lite övergångar och sen skänkelvikningar, slutor och öppnor och det gick väldigt bra måste jag säga!! :D Superduktig häst <3 Tog lite galopp i båda varven också på volten under lätt sits och försökte få henne söka sig neråt i en rund låg form. Avslutade med lite avtravning i låg form. 

Är riktigt nöjd med ridpasset och glad över att hon gjorde allt så himla bra! :D En svettig häst som var skummig under schabraket trots att hon blev rakad igår så såg hon nöjd ut :) Bild efter ridpasset på hjärtat mitt <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback