Hubertusritt

Idag är det frilufsdag i skolan, kul! Häst ettorna, tvåorna och treorna ska tillbringa dagen i stallet och på hästryggen eller som hästsköttare/medhjälpare om man inte vill rida. Det ska vara en uteritt där det kommer va ett lugnare tempo och ingen hoppning. Hubertusritten är det lite mera tempo i och sen är det även terränghoppning i slutet och sen jakt efter rävsvansen som man då kan vinna! :) Jag ska rida med i Hubertusritten med terränghoppningen och de. Under dagen ska vi också grilla hamburgare m.m. Ritterna kommer vara i ca 2 timmar. har hört att hästarna ska vara väldigt busiga när dom kommer ut i skogen. Förra året satt bara två stycken kvar och alla andra trillade av. Haha, ja jag hoppas jag inte får Tyson som är 185 cm i mankhöjd iaf :O Skulle han bocka kommer jag ju ligga i backen. Ja dte här kan bli en spännande uteritt! ;) Jag vill IUNTE trilla av iaf, haha.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback