Inga - May träningen

Det var någon som undrade vem Inga - May var m.m. Kopierade det som stod på Länghems RK´s hemsida så här kan ni läsa kort om henne:


Inga-May Bylund är sedan många år A-tränare i dressyr och har tidigare undervisat på dressyrgymnasiet i Tranås. Hon har själv tävlat på landslagsnivå och på meritlistan står bl.a. en bronsmedalj i lag, samt en individuell fjärdeplats i OS i Los Angeles.

Sisse gick bra under träningen och lyssnade bra på mig, orkar inte skriva så inveklat men hon gillade Sisse och att hon var så samarbetsvillig och framåt, idag på ett positivt sätt var hon det!! Kunde omvandla det till något bra. Fick några tips om galoppen vad jag ska träna på och där ska vi börja om helt från början. Jag ska inte ge henne galoppfattning utan bara andvända rösten och säga "galopp" och vid avsaktning "pro". Provade det och det funkade mkt bra. Hon blir ju väldigt spänd och så vid galoppfattningarna så detta ska nog vara en bra lösning att bara andvända rösten till en början och lära henne komandot bättre än vad hon gör nu. Så det ska införskaffas en tömkörningsgjord så vi kan öva så.



Sisse var knoppad och fin under träningen och såg ut som ett lermonster när jag tog in henne från hagen! :O Så blir det när man har lång, mysig päls och rullar sig i värsta lerhögen! haha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback