Ridpasset idag tisdag

Ridpasset gick skrutt! Jag orkade inte rida, Sisse var pigg och spänd och fick damp imellanåt.. Allt var blä men drar kort om det ändå. Hade ingen koll på min sits idag, skumpade bara runt och så var jag för klen i mina händer för tyglarna ville inte vara där jag ville ha dom. Fick bättre koll på min ridning efter en stunds arbete och efter att jag tjatat på mig själv i mitt huvud att hitta djupet i sadlen och en punkt och att jag skulle korta tyglarna. Blev bättre i slutet. Men då skulle Sisse börja protestera? Hon ville galoppera och började studsa på stället och hoppade upp i luften så jag tappade stigbyglarna och allt... Nära jag hamna i backen, haha! Men råkade komma åt med spöt lite lite bara på rumpan och då blev hon vääldigt frustrerad över det. Överdrev ställningen lite på volten i båda varven i traven och sen slappnade hon av allt eftersom. Tog galopp och det var full fart! Kunde inte låta bli att ta två språng över ett hinder i paddocken :P Galoppen gick åt skogen efter det, la inte ner så mkt energi på den... Orkar inte det sånahär dagar :(

Bilder blev det inte då det regnade lite undertiden jag red.... Men var nog bäst så  att det inte blev några bilder ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback