Underbar!

Sisse var helt underbar idag under ridpasset, från början till slut! Red i paddocken och började ganska så fort efter framskrittningen börja trava fram i en låg lång form i ett frikskt tempo. Serpentinbågar och några varv på stora mittvolten och överdrev ställningarna lite, både inåt och utåt. Sen lite skrittarbete innan vi körde lite trav igen under nedsittning och utan stigbyglar för min del. Försökte hitta en bra takt och form som jag ville att hon skulle gå i. Lite flyttningar för skänklen blev det också.

Galoppen var helt underbar, wow vilken känsla jag hade där i den sista galoppen! Red fortfarande utan stigbyglar och överdrev en del med skänklarna och höll kvar henne på ytter och nästan glapande innertygel... Lätt och fint fattade hon galopp. Galopperade ett halft varv och efter avsaktningarna la jag en volt för att hitta tillbaka till takten m.m. Gjorde så några ggr i båda varven och sen sista galoppen galopperade jag på några varv på volten och jag verkligen känner hur hela hästen slappnar av och börja få med bakbena mera under sig och hon blir super lätt och mjuk i munnen och jag försökte då få en rundare galopp och form så hon skulle söka sig neråt och att jag skulle sitta så tungt ner í sadlen som möjligt och några få, lätta och mjuka förhållningar på ytter. Underbar känsla och samma fina tempo hela tiden. Hon hade inte en tanke till att öka...

Idag släppte det till i galoppen och hon hittade balansen och allt själv. Hoppas vi kan hitta samma fina känsla imorgon! :`)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback