Text + bilder

Det började med att hästarna var i skogshagen och på andra sidan av dicket som går igenom hagen. Nu var det mera vatten i det och jag fick ta ett stort hopp över för att kunna hämta hästen. Sen skulle då jag över igen och Sisse också. Fick över henne först och hon hoppade stort och långt över så tur jag inte hade grimskaft på henne.

Ridpasset gick superduper bra i travarbetet och skritten, galoppen gick som vanligt åt skogen. Hon var så mjuk och fin idag så det var riktigt kul. I skritten jobbade jag henne i lång låg form och sen vidare i traven. Sen ville jag att hon skulle vila på steget i traven och trava sakta, sakta och wow så duktig hon var! Lyssnade på varenda liten kramning på tygglen. Att hon kunde trava så sakta visste jag inte med en sån bra takt!













Efter att ha jobbat en stund med att hon skulle vila mera på steget i traven och då trava sakta så började hon söka sig lite mera neråt i formen och då blev hon ännu finare!! Fick ett härligt stöd i handen.








Gud så fina hon var i traven idag :`) Ser ni också att jag hade på mig mina nya stövlar!? :D Ville prova att rida med dom och nu är dom lite för höga men förhoppningsvis sjunker dom ihop lite. Kunde inte dra tillbaka benet eller vinkla foten så tur jag har en häst som man inte behöver driva så mycket på. Och efter lite våld så fick jag upp dragkedjan ändå upp så det ska nog också gå! ;)

Kommentera gärna! :D

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback