Aquador

Red en häst vid namn Aquador idag, ville prova ytterligare en till häst så då fick jag Aquador! Runt 165 cm i mankhöjd skulle jag gissa på. Superduper mysig (!!) verkligen. Ville bara gosa hela tiden. Riktigt söt i ansiktet också, glömde att ta ett kort men nästa vecka ska jag försöka med det :) Pigg och framåt men inte lika pigg och känslig som Sisse. Men mkt mjuk och fin i munnen m.m. Gick fint och stadigt i form och jag säger bara att det är hur j*vla underbart som helst att kunna göra en ordentlig galoppfattning och hästen tar den direkt och kunna korta och länga. Åhhh, saknar det! Längtar till Sisse kan göra såpass fina fattningar :`) I slutet när jag hittat ännu några knappar blev steget helt annorlunda och inte så "markbundet" utan lite svävmoment i den ökade traven. hade då fått han i en lite högre form och hittat en bra takt och hade honom mer framför mig. Tänkte mkt uppförsbacke m.m.

Trevlig häst och rolig, men lite för "lätt" för min smak, kunde nästan allt ju :P Kul att sitta på en sån häst ibland...Sisse vilar idag och kom precis hem från skolan, var kvar typ kvar 4-5 timmar på skolan/internatet och hade det roligt! :D  mamma tagit hand om Sisse idag :)



Aventus var mer en häst i min smak, man märkte en sån otroligt stor skillnad från början av ridpasset och sen i slutet! och man får jobba, det kan jag lova er för att få den hästen att gå som man vill. Hade träningsverk i nästan hela kroppen i flera dagar efter! Phu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback