Aventus

Red en häst som hete Aventus idag i skolan :) Den hästen som jag vart riktigt sugen på att prova föra gången! Förväntade mig en pigg häst men njaa, mer mitt emellan slö och pigg ;) Men annars trevlig! Tog lite tid innan jag fick ihop han i lite högre form, jobbigt att rida ihop en häst på 168cm i mankhöjd som dessutom är något tung i handen. Dom sista 10 minutrerna hade stelheten släppt i sidorna och jag kunde sitta ner ordentligt i sadlen och var inte lika tung i handen och gick i något högre form! Fick han dit jag ville och han var riktigt trött efter passet. Galoppen var nog ändå trevligast, traven var riktigt bra i slutet när han släppte till i sidorna och jag fick honom mera framför mig! :)

En bild på Aventus innan jag släppte ut snyggingen i hagen! ;) På bilden ser det ut som om han har stooort huvud :P Men visst ser han fin ut? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback