Dagens ridpass - onsdag

Som sagt så var jag i stallet i tre timmar...Blev ett barbacka pass i paddocken och sisse fick allt jobba idag! Körde lååång skritt uppvärmning med skänkelvikningar, minska/öka takten/steglängden m.m.Sen blev det lite trav och samma sak där + lite övergångar. Hon var fin och var väldigt samarbetsvillig :) I galopparbetet till en början så galopperade jag bara några steg och sen bröt jag av och när jag hittat en bra takt i traven fattade jag galopp igen och galopperade några steg, detta gjorde jag i båda varven. Sen en kort skrittpaus och så körde vi lite galopp igen fast nu rullade vi på i ett någorlunda jämnt tempo. Försökte hitta en bra form och sätta henne mera på bakbena och att jag kunde ställa henne inåt och utåt hur jag ville och hon skulle då gå kvar på spåret/volten. Efter att ha gjort det i båda varven var hon väääldigt svettig och skummade till och med :O Ja hon behövs rakas kan man säga ;) Försökte ridalätt (svårt barbacka och när hästen är blöt av svett är det inte lättare, äckligt var det!) för att jobba henne i en låg lång form och trava av henne :) sen en ordentlig avskrittning så hon skulle torka :)

Duktiga hästen <3 Bild brist! :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback