Frågor del 4

Hur klär du dig när du inte är i stallet?: Bra fråga, inget speciellt precis :P

Om du ska köpa en häst, vad för egenskaper kollar du efter?: Vad hästen har för kapacitet, är det en hopp elr dressyrhäst? Har den någon stamtavla kanske? Temperament, hantering m.m. Hur gammal hästen är och hur utbildad och vad ligger den på för prisklass. Det brukar jag titta på. Självklart är det ju ett + i kanten om hästen är snygg! ;) Sen brukar jag kolla på hur hög hästen är, vill inte ha en häst på över 170 cm i mankhjöd. Blir stort att rida ihop och kanske tungridit. Sisse är perfekt! <3



Har du nåt tips på hur man ska träna ögat för avstånd mot hinder?
: Jag brukar räkna galoppsprången mot hindret, oftast märker man om man behöver korta och öka steglängden lite. En övning som är bra är att lägga upp två bommar med ganska så stort mellanrum och räkna galoppstegen mellan. Sen kan man ju göra så det blir hinder. Väldigt bra träning enligt mig! Man får ju in känslan om man tränar! ;)



Vilka bloggar läser du?
: Jag läser dom 4 största hästbloggarna och även en massa "småbloggar", skulle tippa på en 15 st bloggar :P

Hur gammal är du och din häst och vad har du för inriktning i ridningen?: Jag är 16 år, blir 17 år i februari nästa år. Min häst är 7 år och jag är både inriktad på hoppning och dressyr. Kan verkligen inte välja mellan det!

Sitstränar du?
: Självklart, "tränar" alltid på sitsen när jag rider. Försöker alltid tänka om jag ska dra bak/fram benet lite elr rätta till handen m.m. i dressyren. I hoppningen brukar jag tänka på mitt överliv och mitt skänkelläge väldigt mkt, bra nertramp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback