Gårdagens ridpass

Skrev aldrig om gårdagens ridpass så gör det nu för det gick så otroligt bra! Red fram så jag hade tänkt att rida fram till tävlingen ute i paddocken till en början. Ordentlig framskrittning och sen jobbade jag i lång låg form ett tag och överdrev lite med ställningarna + utåtställd i volter i traven. Körde sen skrittjobb i lite högre form, vi gjorde halter och skänkelvikningar och flyttningar för skänklen. Travade sen och gjorde lite serpentinbågar och sen galopp ganska så snabbt efter det. Hon var helt fantastisk duktig i galoppen!!! Stort leeande på läpparna!

Gick sen in i ridhuset. Red i 2min ungefär och sen red jag igenom LB:1 pogrammet två ggr. Första gången hade vi inte en enda miss! Och jag lovar, hon gjorde jättefina galoppfattningar, inget rusande, fina avbrott från den ökade (!) galoppen och allt i traven gick helt klockrent! :`) Åhh gud så bra det gick!

Andra gången vi skulle rida igenom det blev hon väldigt taggad och vi httade inte någon jättebra takt i traven. Något spänd under hela pogramet skulle jag säga. Men ändå nöjd! Detta ridpass kan jag leva på läänge och ska försöka hitta samma, härliga känsla imorgon!



Nu ikväll blev det ett pass ute i skogen, lite skänkelviningar över vägen m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback