Häst nr 1 - Tyson

Ridning idag i skolan, lika kul som vanligt! Fick den nya hästen som vart där i ca 1 vecka bara och var över 170cm i mankhöjd och jag kom upp utan pall, lite stolt faktiskt :D Hoppläder hade jag också ;) Riktigt snygg kroppsbygnad, väldigt kompakt och underbar brun färg med en stjärna i pannan och svarta bena och man och svans, sååå snygg häst! Hade gått internationell hoppning i två olika länder och var bara 13 år gammal.

Idag var det markarbete med bommar och små låga hinder och Tyson hoppade knappt utan fortsatte bara i galopp över, haha. Men galoppombyten i vart annat kunde han och var duktig och lyssnade bra. Men för tungriden för min smak och han var denlite latare typen :P Men kan tänka mig ett riktigt hopp-pass där vi får hoppa lite högre och få känna på honom där ;)

Nu ska jag iväg och rida häst nr 2 som är Sisse i ösregn. Kommer inte bli kul för hon kommer kännas som en liten ponny efter att ha suttit på stora Tyson, haha. Kommer nog ha lite problem med takten idag ;) *haha*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback