Häst nr 2 - Sisse

Ridpasset gick precis lika dåligt som igår...Fast värre nästan. Hon var dock inte så pigg som igår vilket var skönt. Galoppen var k-a-t-a-s-t-r-o-f, fick knappt henne att galoppera och blev till slut lite små sur på henne eftersom hon bara sprang och sprang så bankade till med skänklarna i sidorna på henne en gång hårt och då sa hon ifrån med att sparka bakut. Sen när vi väl kommit upp i galopp så slängde hon med huvudet som aldrig förr och gick inte i from en sekund knappt. orkade verkligen inte med det idag också så hon fick galoppera på på volten och sen i slutetet efter ett x-antal varv hade hon lugnat sig och vi kunde då galoppera ett varv fint i form, där avslutade vi med galopparbetet. Kort beskrivning  av gångarterna:

skritten - riktigt fin och lyssnade riktigt bra på mig :) tummen upp.
Traven - Lite  lång i formen och hängde smått i handen..INTE likt Sisse.
Galoppen: Hemsk på alla sätt och viss!!!! Hon är inte lätt riden min häst. Men vill inte ha en lättriden häst heller.

Imorgon tänker jag inte galoppera, blir ett skrittpass rakt igenom. Isf vill jag ha en tränare med när jag ska galoppa. Dressyr tävlingen på söndag kan vi nog glömma. Vill inte göra galoppen värre än vad den är för stunden så lika bra att skita i den imorgon. Ska maila till Gustaf min dressyrtränare nu...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback