Hoppningen med nallebjörnen

Sisse har fått jätte mkt päls och hade behövts rakas inom dom närmsta dagarna för idag när jag red så droppade det svett under magen från henne. Hade jag haft en rakmasik så hade jag rakat halsen åtminstonde på henne idag för hon blir riktigt svettig med all päls hon har fått!

Hoppningen gick helt okej. Red i paddocken och då blev det inte att jag satte upp mer än ett hinder då jag annars får bära bommar från ridhuset vilket inte är så jättekul och mamma har ont i sin axel och kan inte bära så fick/får göra det själv. Sisse var inte jättepigg idag som jag trodde hon skulle vara. Men hon blev väldigt flack idag och hoppade inte alls upp sig så bra som hon brukar. Hon kastade sig över hindret bara och hoppade inte med så mkt rygg som jag hade önskat. Hoppade både oxer och räcke på 1m. Hon skummade av allt svett och skummade under benskydden tillochmed och schabraket jag hade, hade inte en torr fläck och vägde mycket pga svetten.










På bilden över travhoppade vi 1m, därav att jag sitter/ligger lite snett ;)



Svettig och nöjd häst påväg hem till stallet! :) Kommentera gärna mammas fina bilder och fina Sisse!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback