Kör lite frågor - del 1

Vad är ditt bästa hästminne?: Oj, gud så svårt! Har så otroligt många, fina och roliga minnen så det blir svårt att välja ett minne bara. Men jag måste nog säga att det var på min och Kalles andra lokala dressyrtävling i Gäsene då vi vann våran klass :`) Det jag berättat om sååå många ggr men iaf... På framridningen gick det skrutt och ingenting funkade. Kommer in på banan och han lägger sig i form och går där under hela pogrammet :`) Och att vi vann klassen var ju en helt otrolig känsla! Den ritten glömmer jag aldrig! Haha, kolla knopparna jag gjorde på den tiden xD Charmigt värre!!



Hur länge har du ridit?: Jag har ridit i stort sett hela livet, eller rättare sagt så har jag fått vara med i stallet sen jag var liten bebis. Mamma var medryttare på en häst och då var jag med i stallet. Började sen rida på Sexdregaryttarförening när jag var 6 år gammal. Gick sen över till Länghemridklubb och fick min första häst när jag var 8-9 år gammal. Caramell - en B-ponny som hoppade allt och som var söt som socker <3 Har CR-rosett på 80cm med den lilla hästen till och med <3 Sen har jag haft en C och en D-ponny och har nu en storhäst! Mer om dom en annan gång om ni är intresserade!

Vad tycker du om islandshästar?: Riktigt fina och red på en när jag var mindre på ett turridningsställe. Kommer ihåg den islandshästen som jag red, hete Zorro och var nästan svart! Men något jag mer än gärna vill prova på och vilket kommer göras inom en snar framtid! :D Avslöjar inget än...Kan ha coola färger och deras man m.m. kan man ju bara älska!



Har du någonsin suttit på en häst i en riktig obehaglig situation?: Hm..Den frågan var svår! Något som kan bli obehagligt är när man rider på en trafikerad väg! Har inte varit med om någon obehaglig situation vad jag kan komma på just nu..

Hur ser drömhästen ut och vilket temperament har den inom dressyr?
: Drömhästen för mig inom dressyr skulle vara en svart hingst elr chocklad färgad med svarta ben och man och svans, hingst också. Maffig med gångarter som ingen annan har och med mkt power, utstrålning som är lyhörd, känslig och trevlig i hanteringen. Nu drömde jag mig bort odentligt! ;)



Hur ser drömhästen ut och vilket temperament har den inom hoppning? Inom hoppning skulle jag vilja ha en gråskimmel elr en krittvit häst, vill då ha en valack. Kvika framben, storgalopperad (haha), pigg och framåt men lyhörd och känslig för vikt m.m. En ny Milton hade inte vart fel! ;) Haha

 
Brukar du smaka bitar ur hästfodret?:
Nej, men jag luktar alltid på det! ;)

Vad är din favorit-färg på häst?:
 Svart!

Hur skulle du reagera om någon gjorde sönder din dyra utrustning av misstag?: Jag är rädd om min utrustning, speciellt min dressyrsadel måste jag säga! Men om någon annan skulle råka göra sönder något av min utrustning vet jag inte hur jag skulle reagerat. Visst, det hade vart tråkigt och man kanske hade vart ledsen 1min sen hade det gått över ;) Men är det en sadel hade det vart en annan 5a! Men som sagt, allt kan hända och vem som helst och även mig! :)


-------------------------------------------------------------------------------------

Tyckte ni detta var kul? Kör på med lite "egna" frågor som jag tagit från Vickan, som tack så får hon en länkning till sin blogg! :) Delade denna bloggen med Vickan innan men hon har nu en egen...Så kolla in www.dressagepassion.blogg.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback