Phuu vilket ridpass...

Ridpasset gick rakt åt skogen! Ingenting fungerade, och då menar jag verkligen ingenting! Hon var så sjukt pigg och nervig som jag vet inte vad. När jag skrittade fram ville hon trava heeela tiden och gick och små taktade. I traven kunde jag knappt lätta på tyglen för då tog hon sin chans till att öka takten och ibland när jag gav henne en klapp på halsen så började hon ist att galoppera och även när jag råkade komma åt med skänklarna, suck. Hon letade saker för att bli rädd för och ta ut sin energi på vilket inte var så roligt. Hur galoppen gick ska vi inte ens prata om. Just nu är mina armar som över kokt spagetti...Helt slut verkligen! Sisse hade energi till säkert 10 st hästar, om inte  ännu mera...hur kan man va så pigg igentligen?! Och vart får hon energin ifrån? Såna här dagar när hon är såhär vill man ha en tränare som tjatar på en så inte hästen vinner över en och att man fortsätter att kämpa på även om man är helt slut! Avsluatade med att arbeta i skritt, skänkelvikningar, övergångar och 10 meters volter...Efter en stund kunde hon skritta och jobba avslappnat.

Imorgon tar vi och rider över bron och bort mot torpa/hofsnäs och tar några långa galoppsträckor så hon får springa av sig ordentligt. Sen avslutar vi nog i paddocken med lite övningar och så får vi se om hon kan koncentrera sig och jobba lite avslappnat...



Kommentarer
Postat av: Petra

Kanske för hon vilat? Wilda blir också aspigg, piggare än normalt om hon bara vilat en dag ;) vilken tid rider du ut? :) kanske en sväng ihop?

2011-09-19 @ 20:24:51
Postat av: Therese

Håller m Petra! För mkt vila...inte konstigt att hon blir pigg....;) Börjar ju bli vältränad! :) Tänk ändå på att inte rida för hårt, bättrem ofta och lite än hårt och sällan, men det vet du ju redan! ;)



Glad att jag inte satt på idag, inte avundsjuk någonstans! haha Bra kämpat!



Kram T

2011-09-19 @ 21:07:51
URL: http://Www.stallthema.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback