Ridningen

Red först en kort stund för att kolla av Sisse, sen fick Wera hoppa upp och rida :) Snurrade tre varv på stiglädrerna. Hade grimskaft på idag då det var andra i ridhuset så ville ha mera koll. Vi satte ut lite konor som dom gick slalom runt och även så dom kunde göra halt mellan två konor osv. Idag gick det mkt lättare för wera att svänga och det blev mjuka och fina små "bågar". Sisse lyssnade bra på när wera ville göra halt och även igångsättningarna :D Bena går ju inte under sadelen, så bra att sisse är så känslig av sig. Wera red i ca 40 min så Sisse fick en bra framskrittning! Dom provade äben lite trav i båda varven. Jag gick efter dom vid sisses rumpa så Sisse inte skulle hänga efter mig så då fick Wera styra helt själv!




Kamera batteriet var slut så fick bli två mobilbilder, bättre än inget! ;)

Sen red jag en stund och Sisse var vääldigt pigg och laddad efter att ha vilat 3-4 dagar! så fort jag vill att hon skulle gå framåt något till och tog samtidigt en förhålning bev hon frustrerad och det blev galoppinslag i traven och ibland kickade hon. Busig och pigg häst! Men i slutat efter vi gjort mkt skänkelvikningar, 10m volter, övergångar och fått "springa" av sig i galoppen blev hon helt underbar att rida. Sjukt kul verkligen, galopp från skritt kan vi göra sånahär dagar vilket är riktigt kul! :D Hon blev väldigt svettig efter ridpasset också och börjar sätta vinterpäls...I början på oktober får det bli första rakningen tror jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback