Ridpasset i text...

Red som sagt i manegen, gick kanon bra! :D Mjuk och fin men "fipplade" lite för mkt med bettet tyckte jag idag. Travade henne i lång låg form först, gick helt ok och sen skrittjobbade jag henne en stund innan vi började med travarbetet igen. Sofia och Vickan satte upp hinder så hon blev lite okoncentrerad och trodde nog vi skulle hoppa :P Galoppfattningara för en stor tumme ner :( Jag undrar vad jag gör för fel, alltid ska fattningarna krångla i manegen :/ Vi får helt enkelt träna galoppfattningar där inne. För ute i paddocken har vi gjort fattningar från skritt så ja, träna i ridhuset blir nästa utmaning för oss ;) Hinner dock inte det tills på söndag så det får bli slängtrav in i fattningarna på tävlingen :P Om det inte händer något mirakel på tävlingen ;)

Travarbetet gick riktigt, riktigt bra under pogrammet! Oj så fin hon var :`) Men tappade takten några ggr när vi red förbi ett hinder, tok hästen! Red igenom pogrammet många ggr och första gången gick helt klart bäst och sista gången gick sämst, haha. Då vart takten i traven inte alls bra och galopparbetet var inte heller bra, hon blev slängig med huvudet, trött antagligen. travade sen av henne och gick mot stallet...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback