Nyklippt häst & halt häst...

Då är sisse nyklippt och fin igen! :D Hon hade huuur mkt päls som helst så det tog sin lilla tid. Hon skötte sig ypperligt under denna gången också, snäll som ett ljus! Min pärla <3 

Dock haltade hon när jag tog ut henne ur hagen på h.f. Kollade igenom henne och var då svullen över h.f knä och letade efter ett sår och det var ett litet fint hål rakt in och hon ömade lite. Antagligen har hon fått en gren/pinne in där som orsakat det. Dom kan ju gå in i skogshagen om dom vill det. Kollade sen igenom hela henne och på v.b över hasen var det ca 10*15 cm där det inte fanns något hår/skin kvar utan en röd yta och lite svullet, ömmade inget. Spolade av såren med lite ljumet vatten och tog sen mild två och rengjorde lite snabbt och sen jodopax och blåspray på.

Kollade hur hon rörde sig i rundkorallen för att se om det bara var när hon skrittade elr om det släppte när hon kommit igång. Detta för att se om jag skulle kunna rida elr ej. Hon haltade inget alls och var pigg och glad så jag sadlade på och gick ner till ridhuset. Hon haltade dom första skrittstegen och sen inget under ridpasset.

Det är när hon tar dom första stegen från att ha stått stilla som hon haltar, sen släpper det. Hon var iaf riktigt, riktigt fin att rida och galoppen var UNDERBAR!

Hoppas innerligt att såret inte är allt för djupt så det inte blir infekterat och hon ännu haltare. Vi får helt enkelt avvakta och se! :) Tog en bild med mobilen efter ridpasset på snyggingen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback